07 december 2012

Ballonger som ballonger

Våra kinesiska kollegor kom in i konferensrummet och berättade stolt att de hade gjort lite dekorationer inför måndagen och jag frågade på skämt om de hade ballonger (vilket inte är helt ovanligt). De svarade fnittrande att "Jaaa, klart det är ballonger" och såg så nöjda ut med vad de hade hittat på. Under tiden som vi började gå ut mot deras kontor så passade jag på att visa dem ballongväggen från go-liven i Moskva i september.


Helt plötsligt stannade de och sa "Nej, nej! Du får inte komma och titta på vår!!" och jag tyckte att joooo, kom igen nu. Och de började försvara sig med att man har mer pengar i Moskva och liknande. Jag brydde inte mig om det så jag ville se deras dekorationer också. Och de hade ju också en ballongvägg!



Man kan säga vad man vill om vilken som är finast/dyrast/har tagit mest tid men personligen tycker jag att kinesernas är MYCKET mer personlig och jag blev väldigt stolt av att upptäcka att de hade lämnat varsin ballong till mig och Marcus också att skriva på.

Inga kommentarer: