03 januari 2013

Men skärpning i leden nu!!!

Tänkte jag skulle avsluta den där Kina-resan och sen ta resten av året...

På söndagen var det dags att fira en lyckad go-live (dagen innan go-live...).
Av olika anledningar kunde Marcus inte följa med på firandet så jag fick ensam leta mig in till den mest genuina av genuina chipchop-restauranger. Här pratar vi inte fyra små rätter och friterad banan och glass utan det serverades hund (tack för den ja!), dumplings, fiskskelett, "ögon" och ca 30 andra smårätter. Jag gick ut hårt med hunden och sen höll jag mig till grönsaker.




Efter maten följde en vild jakt på "riktig" mat (=Subway), på en taxi och på hotellet. Det var lite olustigt ett tag innan jag nådde fram och kunde avsluta kvällen med att hjälpa kollegan med att leta rätt på försvunna användare. Igen! Den t-shirten fick vi ju redan i Budapest....

 


Oavsett vilket så var alla användarna på plats på måndagen och det var faktiskt en riktigt lyckad go-live. Telefonsystemet funkade, EIC funkade, kineserna funkade och alla var nöjda och glada. Det serverades såklart tårta och champagne och alla småtjejerna sprang omkring i likadana tröjor.
Bara fint liksom :-)



 
Sen blev det en tyst onsdag och en lång hemresa på torsdagen. På fredagen var Hugo sjuk och på kvällen började jag kräka. Och sen var december slut...

 


Nä, inte riktigt, men det blev inte så mycket mer jobbat iallafall. Jag låg däckad i några dagar utan att ens ta mig ur sängen och när jag väl var uppe fick jag skynda mig att julpynta klart. Grabbarna hade gjort några försök med lite ljusstakar och något blinkande epilepsiframkallande ljus i häcken.. På framsidan av huset... Snyggt var det inte men vad kan jag begära när jag hade släppt pyntandet till dem.

På lördagen innan julafton åkte vi hem till Mathias och Elin och hade lite julmys med dem och mamma och pappa och Elins familj. Grabbarna Grus impade på oss alla med att spänna musklerna och cykla på golvet och visa hur man ser ut när man är glad och sur och allt möjligt. Och så lite julklappsutdelning på det.


 


Sen blev det julafton och vi åkte hem till mamma och pappa och firade med dem. Inga oväntade aktiviteter på julafton direkt - Kalle Anka, julmat, julklappar och spel. Sambon fixade så att han och jag vann "När och Fjärran", jag kunde lika gärna legat på soffan och käkat After Eight och pelat tåludd. Ingen bra kombination dock med AE och tåludd så därför stannade jag vid bordet.

Sen var det efterlängtade fikadagar. På juldagen var jag hemma hos Sandra och babblade. På annandagen gick jag och grabbarna till Caroline, på torsdagen drog jag till Hbg och på fredagen var det vin och champagne och babbel med Sandra och Gunnel. Vad hade jag gjort utan mina tjejer?!




Sen var det nyårsafton och efter många "om och men" slutade det med att vi åkte upp till Vadensjö och firade med finaste Ellan och Christer och The Tegbrinks. Stoffe har inte firat nyår med oss på flera år men detta året var det helt plötsligt intressant och det var en underbar nyårsafton med god mat och roligt sällskap och leriga ungar och bara en helt perfekt avslutning på ett intensivt år.

 

Nyårslöfte då? Att resa mindre (hmm... vi får se förresten... Jag är ju lite sugen på att få EuroBonus GOLD nu...) men framförallt att JOBBA MINDRE!! Jag hade 51 timmars övertid + restid under de första två veckorna i december och det är liiite för mycket, så det får bli ändring på det.

Gott nytt år min kära bloggläsare (för visst finns det någon???).

3 kommentarer:

Anonym sa...

Gott nytt år själv, önskar en av dina läsare.

Alex sa...

Så trevligt!!! :-)

Anonym sa...

Sandra, jag vill minnas att jag, din far och äldste son vann en runda När och fjärran..... Har du glömt det eller var det då du pelade tåludd??

från din mor