28 juli 2012

Let's hear it for New York

Gårdagen var lite småjobbig när jag först var orolig för att jag skulle försova mig och sen att kollegan skulle göra det. När vi väl var på plats och skulle boarda på Kastrup insåg damen där att det stod "Mr Johansson" på mitt boardingpass. Hon släppte till slut förbi mig med en liten känga att kolla upp vad de egentligen står på secure flight, för en sån grej kunde definitivt få en nitisk tjänsteman att neka mig inträde i USA. Landade i London och ringde resebyrån och fick till besked att secure flight var ok, och att de höll tummarna för att jag kom på planet till NY... Men va faaan! Eftersom jag är inne i en lite småstressad period var det lite jobbigt att boarda i London men som tur var funkade det. Efter en snabb immigrationkö, och en nitisk tjänsteman (värsta hittills, tur att jag inte stod som Mr här iallafall!!) så blev det en lååång taxiresa in till hotellet. H. Ja, sen skulle vi då försöka hinna se lite innan jetlagen slog till. Det blev middag på ett skränigt hamburgarställe och ett kvickt "Så, där är Empire, kan vi gå vidare?" Jag var så pass nonchalant mot byggnaden så det var faktiskt en annan turist som hoppade på mig och frågade om vägen... Sen slöade vi i Bryant Park ett tag men här någonstans hängde mina ögonlock nere vid knäna och jag insåg att det började bli dags att ge upp. Ett par hus till "Känner du igen den byggnaden?? Ameeeh! Det är ju Chrysler building, suck! Vet du INGENTING?" och "Gå in där, kolla på taket, kolla på trappan, det var där de släppte barnvagnen i De omutbara och i Nakna pistolen, och kom sen ut så väntar jag här", och sen beordrade kollegan mig att jag skulle lägga mig så att jag var lite pigg/trevligare nästa dag. Somnade kl 21 och vaknade kl 4 på morgonen... Vi får väl se hur denna dagen blir...

1 kommentar:

Macke sa...

Va bra att du fick användning av lite cinematisk trivia! Hur var du hade inte sett filmen de omutbara va?
Love you! :-)