04 mars 2010

Vallåsen.... japp, jag på ett par skidor!


När jag har druckit lite vin så går jag med på ALLT, så när Sofie för någon månad sen föreslog att vi skulle åka till Vallåsen med barnen så sa jag "Klart vi ska!" Jag har liksom aldrig stått på ett par skidor och den senaste veckan har jag haft rejäl ångest för hur jag skulle klara liftarna, om det var självklart vilket som var fram och bak på skidorna, vad jag skulle ha på mig, om man kunde få hjälp med att knäppa pjäxorna och en massa andra saker. Men det gick faktiskt riktigt bra. Vi hade en fantastisk tur med vädret och det var inte så mycket folk där (tydligen är det bara danskar och mesar som åker dit). Så det som var en "bad plan" blev faktiskt en "good plan". Skidåkningen då? Joooo... det blev några rundor i barnbacken, sen gick jag och satte mig och solade och fikade istället.

Inga kommentarer: