06 februari 2010

Vem vinner mello ikvällo då?


Första deltävlingen idag och jag har precis lyssnat på alla låtarna på aftonbladet och precis som de senaste åren så verkar det inte börja så bra (minns Anna Books Samba Sambrero och Tommy Nilssons Jag tror på människan för några år sen....). Om jag får säga vad jag tycker (och det får jag såklart för det är ju min blogg) så tycker jag att Jessica Andersson har en söt ballad med floskel-text, men borde ha en chans. Anders Ekborg har en löjligt högtravande låt och bör gå tillbaka till musikalscenen och stanna där. Pain of salvations låt är intressant och det ska bli spännande att höra hela ikväll. Idol-Ola har en typisk Idol-Ola låt och jag tycker att Idol-Ola ska sluta med mello nu för Idol-Ola tar alltid upp en finalplats som borde gå till någon som är bättre än Idol-Ola, och sen slutar Idol-Ola typ sexa i finalen för Idol-Olas låt egentligen suger. Jenny Silver är inte min stora favorit och när det är hennes tur så kommer jag att gå till datorn och facebooka, så hennes låt bryr jag mig inte om. Linda Pritchard vill likna Shakira men låten är likadan som "alla andra" (typ Slovenien, Vitryssland osv) skickar varje år. Sorry, den går bort. Och så till sist då Salem, som är lite BWO-varning och om låten bara hade varit 35 sekunder lång så hade den varit riktigt bra.

Summa sumarum: Jag hoppas att Jessica och Pain of Salvation eller Salem vinner, men jag tror tyvärr att det blir Idol-Ola och Jessica som tar finalplatserna och .... eh... Linda och Anders Ekborg som går till Andra chansen.

2 kommentarer:

Britt-Marie sa...

Har du något emot Idol-Ola eller?

Unknown sa...

Jag tyckte Jessica var skit dålig tillsammans med Ekborg.
Tyckte Salem & Pain of salvation skulle gå vidare. Tyckte om Silvers låt men inte i Mello sammanhang.

Kram