09 juni 2009

Krabbelurer till slut


Vi hade en mysig ensamkväll igår, jag och H. M var och körde motorcykel, C var hos Frida och F var på golfbanan med Markus och Jakob.
H har tjatat länge om att vi ska baka krabbelurer och jag har skyllt på att jag inte har receptet som hans fröknar har följt. Igår fick vi Kanins kokbok och det första receptet var såklart på krabbelurer. "Kolla här mamma, idag kan vi baka!"
Jag försökte slingra mig med att jag inte hade någon elvisp, men "det har inte fröknarna heller!!". Vi konstaterade att jag är lite svagare än hans fröknar och då bestämde H kvickt som attan att vi borde köra in till Landskrona och köpa en elvisp ohc samtidigt köpa en ny brödrost! Envisa unge!! Men vi hade en så mysig kväll och han var så go så det är klart att vi drog in till Landskrona och fixade både elvisp och brödrost, och sen blev det krabbelurbak. Jag var inte jätteimponerad men H var nöjd och F drog också i sig några när han hade spelat klart.

2 kommentarer:

Annelie sa...

jaså, har det blivit mc köp???

Har ikväll varit o sett eva rydberg på Fredriksdal!!! Imorgon blir det Ramlösa brunnsdag som jag startar med att springa löparloppet!!

hur länge har damen sem???

kramar

Alex sa...

Ja, han har hittat en iallafall som han har bestämt sig för. Så när vi kommer hem från semestern ska han upp till Karlshamn och hämta den.
Damen har semester i två veckor denna omgången, sen jobbar jag tre och sen har jag tre eller fyra veckors ledighet till. Skönt!!

Lycka till på löparloppet imorron!