08 december 2007

Vad vi skrattar åt på Nederman....


Lite speciellt humor på det stället men denna veckan har jag skrattat åt främst två saker.
Det första är de nya användarnamnen. Det nya systemet innebär att man tar de två första bokstäverna från förnamnet och de tre första från efternamnet, och inga å, ä ö. Så t ex Carl Bildt hade blivit cabil. Ganska bra system i tre veckor, sen kom det en ny tjej som heter Åsa Holmberg.............. :-)

Nästa asgarv slog tillbaka på Peter. Han har varit lite småstörig och ställt en stor pall med pallkragar utanför hans rum. Denna ska alltså stå där i två hela veckor, som det tydligen tar för honom att rensa kontoret. Någon av våra kollegor, jag har inte en aning om vem, plockade ner pallkragarna, trixade in pallen på hans trånga rum, upp med stolen på pallen och sen på med pallkragarna igen. Verkligen roligt tycker jag, men bara för att jag hade råkat glömma två papper på hans rum så fick jag skulden. Och alla vet ju att jag aldrig hade gjort något sånt!!! (Men jag måste ändå lägga till att jag är väldigt imponerad av de som kom på detta, fantastiskt roligt initiativ...)

Inga kommentarer: