16 oktober 2007

Bara lite, lite bråk på två dagar!

Jag har varit hemma med F och H i två dagar för de åkte på magsjuka. Det har gått fantastiskt bra och de har inte varit i närheten av att bråka lika mycket som de brukar. När jag hade huvudvärk så var F så snäll så att han erbjöd sig att sätta igång oljud på TV:n. Jag påpekade att oljud är det sista jag vill ha när jag har huvudvärk, men då visade han mig vad o-ljud egentligen betyder och det är såklart motsatsen till ljud, alltså när man stänger av det helt. Alltså ganska snällt egentligen...

Men sen blev det lite tjafs när de satt och ritade och det lät så här:

H: "Jag höver den röda pennan" (=behöver)
F: "Ameh, det heter ju inte höver!! Ibland pratar du som en bebis"
Jag: "Jamen då kan du ju berättade för honom så vet han till nästa gång"
F: "H... lyssna på mig nu. Det heter blehöver"
H: "B-l-e-h-ö-v-e-r... Okej, jag blehöver den röda pennan"

Inga kommentarer: