25 september 2007

Ett tips...


Idag körde jag inom den nya HM-affären i Landskrona när jag åkte från jobb. Den var helt ok, och det fanns bättre kläder där än på Väla. Jag köpte en kjol och jag visste att M skulle flippa när han fick reda på det, eftersom jag fick 11 000 mindre i lön än jag skulle haft. Så när jag kom hem så såg han HM-kassen och frågade om jag hade shoppat, och då utspelades följande dialog:


Jag: "ja, jag såg en skitsnygg kjol på Esprit som jag ville ha"
M: "Esprit? Du har ju en HM-påse?"
Jag: "Jag lade den i en HM-påse för att du inte skulle få veta hur dyr den var."
M: "Vadå? Var den jättejättedyr eller? Typ 1200 kronor?"
Jag: "Ännu dyrare, 1248..."
M: "Va???!"
Jag: "Men kolla så snygg den är!" (höll upp den så att prislappen inte syntes)
M: "Men kostade den verkligen 1248??"
Jag: "Nä, jag bara skojade. Den kostade bara 250!"
M (leende): "Så bra!! Den är jättesnygg faktiskt!"

Inga kommentarer: