27 juli 2007

Hur pinsamt kan det bli...


Som många vet så gjorde jag av med vår (enda) bilnyckel till Seaten. M beställde nya, och glad i hågen och med reg.beviset i ett snyggt kuvert med mig tågade jag i veckan in på Börjessons och skulle hämta dem. Tjejen ville inte lämna ut dem för att det inte var jag som hade beställt. Eftersom jag står som ägare tyckte jag det var väldigt konstigt, men hon sa att "så är reglerna". Jag blev skitsur och tyckte att den enda som skulle kunna hämta ut nycklarna var jag, ägaren, och jag hade ju reg.beviset med mig, och viftade med det bruna kuvertet. Till slut, när jag hade blivit på gränsen till otrevlig, sa hon "ok, du får dina nycklar", men hon ville ha en kopia på regbeviset. Jag tar upp det ur kuvertet och upptäcker..... att det är reg.beviset på den gamla Mitsubishin!!!! Oups!! Lite pinsamt..... Men jag fick nycklarna iallafall.. :-)

Inga kommentarer: